12 listopada 2006

Fabryka kosmetyków na Spalonym Lesie.

Valdi Spectrum Group, firma Zbigniewa Bąbelka buduje fabrykę dezodorantów i lakierów. Zatrudni 200 osób.

Projekt fabryki kosmetyków na terenie strefy gospodarczej przyt Trasie Północnej leży w zielonogórskim magistracie. Inwestor czeka tylko na pozwolenie na budowę, co powinno się stać w ciągu dwóch tygodni. Nie obeszło się jednak bez zgrzytów. - Prosiliśmy o przedłużenie terminu złożenia dokumentów. Nie dostaliśmy zgody. Wręcz przeciwnie, termin, który dostaliśmy był zaporowy. Udało nam się złożyć niezbędne dokumenty. Niestety, tylko dlatego, że zapłaciliśmy pracowni architektonicznej o 60 tys. zł więcej, niż zakładaliśmy - opowiada Zbigniew Bąbelek, współwłaściciel Valdi Spectrum Group.

Przygotowanie ziemi pod inwestycję ma ruszyć w tym tygodniu. - Na początek trzeba wyciąć drzewa i wyrównać teren - mówi Bąbelek. Prace budowlane i montażowe zaczną się wiosną. Wykonawcą hali produkcyjno-magazynowej będzie swedzki koncern Lindab.

Fabryka ma stanąć do końca lipca 2007 r. - Produkcję uruchomimy w dwóch etapach. Pierwszy obejmie m.in. linie napełniania wód toaletowch i po goleniu, żeli pod prysznic oraz szamponów. Drugi to produkcja aerozoli, lakierów, pianek do włosów, dezodorantów czy odświeżaczy powietrza - opowiada biznesmen.

Powierzchnia hali ma liczyć 8 tys. m kw. Pracę znajdzie w niej ok 200 osób. Wartość inwestycji to ok. 15 mln zł. Z tego 2,8 mln zł pochodzi z funduszy unijnych.

Zbigniew Bąbelek od 15 lat produkuje i sprzedaje kosmetyki. Valdi Spectrum Group zatrudnia 70 pracowników. Swoje produkty sprzedaje w 45 krajach Europy, Azji i Afryki. - Współpracujemy z fabrykami w Chinach. Tam robią dla nas opakowania i butelki. Część materiałów kupujemy w Wielkiej Brytanii, Francji i Finlandii. Całość składamy w Bydgoszczy. W przyszłym roku będziemy to robić także w Zielonej Górze - mówi Bąbelek.

Rocznie sprzedaje ok. 40 mln sztuk kosmetyków. W Polsce można je kupić w sieciach Makro, Eurocash, Real, Kaufland, Tesco, czy Rossmann. Najbardziej znane marki to OCH!, (dezodoranty, pianki do golenia), Imagine (dezodoranty I wody toaletowe) czy Go for it! (żele pod prysznic). Ostatnio firma Bąbelka wprowadziła na rynek serię kosmetyków dla nastolatek "See You". Jej wyroby są obecne na targach w Dubaju, Paryżu, Bolonii i Moskwie.

Kalina Celińska


(źródło: gazeta.pl)


Brak komentarzy: