21 marca 2007

Tesco buduje nową galerię w Zielonej Górze

Hipermarkety już zaczynają się liczyć z budowanym w Zielonej Górze Focus Parkiem. Pierwsza odpowiedziała sieć Tesco: stawia ogromną galerię.

W połowie przyszłego roku ruiny fabryk Polskiej Wełny w zielonogórskim śródmieściu zamienią się w gigantyczną galerię handlowo-rozrywkową. Focus Park proponuje 48 tys. m kw. To tyle co ponad 20 standardowych hipermarketów. Powstanie 110 sklepów i butików, obok Multikino. Już teraz wynajętych jest 60 proc. powierzchni handlowej.

Inwestycji przygląda się konkurencja, która dobrych kilka lat temu zainwestowała w duży handel na obrzeżach miasta. Sieć Tesco Polska (hipermarket przy ul. Energetyków) zapowiada nowe przedsięwzięcie. Planuje dobudować galerie handlową o powierzchni 6 tys. m kw.

Dla porównania obecnie cała hala Tesco liczy o 2 tys. m kw. więcej. Prace powinny ruszyć wkrótce, a na pierwsze zakupy klienci mogą liczyć na przełom roku. - Dokładniejszą datę dziś trudno podać, bo zaplanowany zakres prac jest bardzo duży. Na razie powstają projekty, potem będziemy musieli jeszcze uzyskać pozwolenie na budowę - tłumaczy Przemysław Skory z biura prasowego Tesco Polska.

Obecnie w małym pasażu działa m.in. apteka, salonik prasowy, sklep obuwniczy i pralnia. Nowa galeria powstanie od strony głównego wejścia, tam, gdzie teraz jest chodnik i parkingi. Jak zapewnia rzecznik, rozbudowa galerii nie wiąże się ze zmniejszeniem miejsc postojowych. - Wręcz przeciwnie. Wkrótce swoje samochody będzie mogło zaparkować aż 870 klientów. To kwestia innego zagospodarowania terenu wokół sklepu - mówi Skory.

W nowej galerii zaplanowano ponad 50 lokali o powierzchni od 60 do 800 m kw. Na razie szefowie Tesco Polska nie zdradzają, jakie marki pojawią się w pasażu. Wiadomo tylko, że do dyspozycji klientów będą m.in. dwie restauracje, sporo nowych sklepów odzieżowych, duży sklep z artykułami gospodarstwa domowego i salonik multimedialny.

To już kolejna galeria handlowa w Zielonej Górze. Kilka lat temu w centrum miasta stanęła Galeria Grafitt z kilkunastoma markowymi sklepami odzieżowymi. Ponad rok temu swój pasaż handlowy rozbudował hipermarket Auchan. Wszyscy spoglądają jednak na Focus Park.

Mimo konkurencji szefostwo Tesco nie widzi większego ryzyka w inwestycji. - Rzecz w tym, by z kilku galerii w mieście klienci wybierali naszą, i aby uznali ją za dobre miejsce na zakupy - tłumaczy Przemysław Skory.

(źródło: gazeta.pl)

Beata Tokarz

Brak komentarzy: