19 marca 2008

Latem lepiej omijać rondo i Wrocławską

Zbyt wielu remontów na miejskich drogach nie będzie, ale korki i tak nas czekają.

Najważniejsze drogowe inwestycje tego roku szykują się w centrum miasta - remont ronda 11 Listopada i modernizacja obwodnicy śródmiejskiej przy Wrocławskiej. - Do Winobrania raczej nie skończą - szacują w urzędzie.

Już dziś miasto prowadzi kilka drogowych inwestycji. Najdroższą jest budowa ul. Liliowej i Mieczykowej. Te jędrzychowskie ulice są na obrzeżach miasta, więc niewielu kierowców odczuwa niewygody związane z tą inwestycją. Trochę inaczej jest już z remontami ulic: Dąbrowskiego i Jana z Kolna, które w tym roku mają zostać zakończone. Mieszkańcy są już zmęczeni przedłużającymi się pracami. Ale jak tłumaczą urzędnicy, wszystko przez roboty... instalacyjne, nie drogowe. Zanim drogowcy wyleją dywanik asfaltowy, wymienianie są przyłącza kanalizacyjne, gazowe, czyszczona jest sieć. I to powoduje, że przedłużono termin zakończenia remontu ul. Jana z Kolna. A Dąbrowskiego ma być gotowa zgodnie z planem w czerwcu.

- Zgodnie z harmonogramem toczą się też prace na ul. Jesionowej, podpisujemy również umowę na budowę drugiego odcinka ul. Zachodniej - mówi naczelnik wydziału inwestycji w urzędzie Alicja Makarska.

Skręcisz w prawo bez czekania

Najważniejsze inwestycje rozpoczną się jednak wiosną. Drogowcy zajmą się między innymi przebudową ronda 11 Listopada. Od strony ul. Chrobrego będą dwa pasy ruchu biegnące do skrzyżowania i miejsce dla zatoki autobusowej. Jeden pas ruchu biec będzie od razu na ul. Podgórną i dalej do Kupieckiej. Czyli nie trzeba będzie wjechać na rondo, by skręcić w prawo. - W planach są tam również chodniki - mówi A. Makarska. - A wjazd i wyjazd z nowego budynku administracyjno - mieszkalnego będzie od ul. Podgórnej. Niestety, nie będzie tam miejsca na specjalny włączeniowy pas ruchu.

Prace rozpoczną się być może w maju i raczej nie zakończą do Winobrania. Dlaczego więc nie rozpoczęto już robót? - Dokumentacja była nieaktualna i musieliśmy po raz drugi dokonać wszystkich uzgodnień - odpowiada A. Makarska. - A to, niestety, musiało trwać.

Dwie ekipy do jednej drogi

Jednocześnie czeka nas też remont odcinka obwodnicy śródmiejskiej przy Focus Parku. Do skrzyżowania z ul. Lwowską. Powstał przy okazji pomysł, by zrobić na tej krzyżówce rondo. - Tylko po co nam tam one? - dziwi się prezydent Janusz Kubicki. - Rondo spowalnia ruch, a nam chodzi o jego płynność. Przede wszystkim jednak rondo się tam nie zmieści. Trzeba by wyburzać budynki, a są to prywatne posesje. Małego ronda natomiast nie możemy zrobić, bo nie zmieszczą się autobusy.

Nadal w tym miejscu będzie więc skrzyżowanie ze światłami, a od strony nowej galerii handlowej firma Parkridge ma zrobić wjazdy do swojego obiektu. Czyli na tym małym odcinku ulicy inwestorów będzie dwóch. Czy wykonawców również możemy się spodziewać innych? - Parkridge może wybrać firmę drogową z wolnej ręki, my musimy robić przetarg - odpowiada A. Makarska. - Mam jednak nadzieję, że będzie to samo przedsiębiorstwo.
Dlaczego miasto nie wzięło po prostu pieniędzy od galerii handlowej i samo nie prowadzi robót? - Uzgodnienia robiliśmy dwa lata temu. To dobrze, że Parkridge sam prowadzi inwestycje, bo teraz byśmy dołożyli sporo do tych robót - odpowiada naczelnik Makarska.
Wygląda na to, że latem będzie zamieszanie komunikacyjne w centrum, bo dwa bardzo uczęszczane skrzyżowania będą zajęte przez drogowców. Jak uspokajają jednak w urzędzie, ruch samochodów nie zostanie tam wstrzymany.

Źródło: gazetalubuska.pl

Brak komentarzy: