10 lipca 2008

Zakupy w Focus Park zrobimy za dwa miesiące

Znamy już termin otwarcia galerii Focus Park w Zielonej Górze. Mieszkańcy na zakupy będą mogli wybrać się 17 września. W dawnej Polskiej Wełnie pod jednym dachem znajdzie się 110 sklepów i dziesięciosalowe kino

Zza wysokiego blaszanego płotu nie widać już niewielkiego budynku dawnej portierni, który stał przy Polskiej Wełnie od strony ul. Wrocławskiej. Budynek został niedawno wyburzony. W tym miejscu ma się znajdować jedno z wejść do galerii. Zielonogórzanie przekroczą próg Focus Parku tuż po wakacjach. Wielkie otwarcie obiektu zaplanowano na 17 września. - Na razie nie możemy zdradzić szczegółów. Podczas uroczystego otwarcia można się jednak spodziewać wielu atrakcji. Na pewno zaproszone zostaną gwiazdy wielkiego formatu - zapewnia Marta Marczuk z agencji reklamowej S4. W ub. roku podczas imprezy w Focus Parku w Rybniku zaśpiewali Boney M i Doda.

Focus: idziemy na wielkie zakupy

Na dwa miesiące przed otwarciem Focus Parku wewnątrz już widać zarys przyszłej galerii handlowej. Boksy są już podzielone. W większości pomieszczeń robotnicy kładą już kafelki, wstawiają grube szyby na wystawach, malują ściany, montują oświetlenie. Jednym z największych sklepów będzie Media Markt. Ta sieć do tej pory nie pojawiała się w galeriach budowanych przez Parkridge Retail Poland w innych miastach w Polsce. Budowlańcy, którzy w tej chwili pracują przy wykańczaniu obiektu, śmieją się, że zielonogórzanki wypytują ich, czy w galerii będzie sklep popularnej marki odzieżowej H&M. Uspokajamy wszystkie panie z Zielonej Góry i okolic - H&M będzie.

Jakie jeszcze marki znajdziemy w nowym centrum handlowym? Będą Reserved, Cropp Town, Aldo, Boutique, C&A, Douglas, Esprit, New Yorker, Bata, Molton, Vistula, CCC, Carry, Diverse, Kazar, Promod, Solar, Reporter, Wittchen, Apart, Smyk, Empik, In Medio, Rossmann, czy Euro Apteka. Dodatkowo fani kina mogą liczyć na premierowe seanse aż na dziesięciu salach. Obsługiwać je będzie sieć Cinema City. Nie zabraknie również kafejek, restauracji. W galerii pracę znajdzie pół tysiąca osób. Powierzchnia centrum to 48 tys. m kw.

Dużo szkła i światła

Na placu budowy codziennie pracuje blisko 600 ludzi. W ogromnych holach montowane są wszystkie instalacje. Między piętrami położone zostały już ruchome podjazdy i schody. W głównym holu widać już szyb panoramicznej windy. Światło dociera do budynku przez świetliki w dachu. Centralny punkt galerii jest oświetlony przez ogromną szklaną płytę. Świetliki są pozostałością dawnego dachu szedowego.

Elewacja całego budynku jest pomalowana na jasny, piaskowy kolor, ramy okien są barwy oliwkowej - to efekt wspólnych ustaleń inwestorów. To, czego zielonogórzanie na razie nie mogą zobaczyć, to tył budynku. Tam ściana jest wyłożona czerwoną klinkierową cegłą. To właśnie tam ma się znajdować główne wejście do budynku. Przedsionek jest zrobiony ze szkła. Przed wejściem na klientów czeka 600 miejsc parkingowych. Do końca wakacji ma się zakończyć również przebudowa skrzyżowania ul. Wrocławskiej z ul. Sienkiewicza. Przy okazji zostaną wybudowane nowe dojazdy do gmachu dawnej Polskiej Wełny.

Drugie życie Polskiej Wełny

Firma Parkridge Retail Poland pojawiła się w Polsce cztery lata temu. Wyspecjalizowała się w odnawianiu starych budynków. Niszczejące nieruchomości zostały już odnowione w Rybniku i Bydgoszczy. Poza Zieloną Górą renowację przechodzą też obiekty w Gliwicach, Jeleniej Górze i Piotrkowie Trybunalskim. Łączna wartość inwestycji Parkridge w Polsce to 4 mld zł. Przebudowa zielonogórskiej Polskiej Wełny kosztowała 66 mln euro.

Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra

Brak komentarzy: