20 sierpnia 2008

Focus Park - wielka tajemnica

28 dni zostało do wielkiego otwarcia zielonogórskiego Focus Parku. Inwestycja kosztowała 176 milionów. Ma być elegancko i stylowo. 18 sierpnia ruszyła wielka promocja handlowego centrum.

- Niech mnie pani za język nie ciągnie, bo i tak nic nie powiem - zarzeka się Agnieszka Drucis, szefowa marketingu z Parkridge. Od dziś rusza wielka promocja zielonogórskiego Focus Parku. Wszystko trzymane jest w wielkiej tajemnicy. Inwestorzy nabrali wody w usta i nic już nie chcą powiedzieć. - Będziemy podsycać ciekawość dziennikarzy i mieszkańców - zapowiada Agnieszka Drucis z Parkridge, który realizuje cały projekt. - Taka jest nasza strategia, żeby cała kampania była tajna. Drucis zdradza jedynie, że od poniedziałku Focus Park widoczna będzie w mediach, na plakatach, bilbordach. I że coś się będzie działo na ulicach Zielonej Góry. - Powiem tylko, że ludzie będą szukać czegoś na terenie miasta. Że komunikaty pojawią się w różnej formie. I już nic więcej nie powiem - dodaje.

Beton szkło i dużo pyłu

Tajemnicy jest także Jarosław Borsuk. Od trzech lat czeka na moment, w którym zajmie gabinet dyrektora Focus Parku. Do tej pory prowadził sieć sklepów Rossman, ma 41 lat, skończył administrację na Uniwersytecie Wrocławskim. A Polską Wełnę pamięta z czasów dzieciństwa. - Często tędy przechodziłem, ale zbytnio nie interesowałem się fabryką - wspomina. - Nikt też z moich bliskich w niej nie pracował.

- Na jakim etapie są prace? - dopytuję.
- Wszystko idzie zgodnie z planem - dopowiada dyplomatycznie.
- A czy fotele już wstawiono do sal kinowych?
- Nie mogę powiedzieć...

I tak jest ze wszystkimi odpowiedziami na nasze pytania. Agnieszka Drucis, która kilka dni temu odwiedziła teren budowy twierdzi, że wszystko wygląda tak, jak podczas ostatniej i jedynej wizyty dziennikarzy za murami Focus Parku. A było to w środę, 23 lipca, gdy po przyszłej galerii oprowadzał nas Arkadiusz Gawron, dyrektor projektu. Widzieliśmy wtedy beton, szkło i dużo pyłu. - Prace wykończeniowe trwają wszystko jest przykryte, sklepiki mają zaciągnięte metalowe żaluzje - mówi Drucis.

Marki jakich nie było

A otwarcie 17 września o godz. 17.00. Zamknięta zostanie część ulicy Wrocławskiej. U podnóża Palmiarni stanie scena. Ma być odlotowo, szałowo, atrakcyjnie i bogato. Parkridge zapowiada, że zaśpiewa wielka gwiazda. Która? To też tajemnica. Ponoć wystąpi Doda. Organizatorzy spodziewają się kilkunastu tysięcy gości. A potem będzie już można ruszyć na zakupy. - Nasi klienci na pewno się nie zawiodą - zapewnia szefowa marketingu. - Oferta została bardzo dokładnie przemyślana i zaplanowana tak, aby każdy z mieszkańców Zielonej Góry i okolic nie tylko zrobił udane zakupy, ale też poczuł się komfortowo w naszej galerii. W Focus Park pojawią się marki, jakich do tej pory w mieście nie było: H&M, Monnari, Tatuum, Esprit, C&A (pełny wykaz sklepów- obok). Dla maluchów będzie Smyk i 5 10 15. Mężczyźni będą mogli poszaleć w Media Markt, a panie na pewno odwiedzą Gattę, czy Pretty One. W chwilach wolnych odsapniemy w restauracjach i kafejkach, m. in. Sushi, Pizza, North Fish, Tchibo...Albo wybierzemy się na film, do jednej z 9 kinowych sal Cinema City.
Galeria imponuje rozmachem. Architektom udało się połączyć zabytkowe elementy starej fabryki z nowoczesnością. A w miejscu, gdzie kiedyś był gabinet dyrektora, powstanie muzeum Polskiej Wełny.

FOCUS PARK W LICZBACH

176 milionów zł - tyle kosztuje budowa Focus Parku
48 tys. metrów kw. - tyle wynosi cała powierzchnia FP.
30 tys. metrów kw. - tyle wynosi powierzchnia przeznaczona pod handel
38 tys. metrów sześć. - tyle zużyto betonu przy modernizacji Polskiej Wełny pod galerię.
40 tys. metrów sześć. - tyle gruzu wywieziono podczas robót
100 tys. metrów sześć. - tyle wywieziono ziemi z całego obiektu.
600 - tyle będzie miejsc parkingowych
1200 - tyle osób pracowało przy budowie FP
500 - tyle osób pracować będzie na terenie galerii.
4 - tyle osób zarządzać będzie Focus Parkiem
12 - tyle będzie klatek schodowych
4 - tyle będzie wejść do toalet.

Sklepy: Monnari, Solar, Gatta, Coccodrillo, Intermoda, Carry, H&M, City Sport, Camaieu, Troll, Vertus, Calzedonia, Pabia, Prima Moda, Bytom, Pierre Cardin, Sunset, OTL, Pimkie, Orsay, Promod, Wólczanka, Vistula, Bodique, Esprit, Pretty One, Wittchen, Americanos, Diverse, Cropp&Town, Big Star, Ravel, Reporter, House, Reserved, Galeria Centrum, New Yorker, C&A, Ochnik, Atlantic, Umbro, Vena bielizna, Bolero, Simple, Molton, Lee Wrangler, Tatuum, Vanita, Rossmann, Douglas, Inglot.
Sklepy z dodatkami: Glitter, Swiss, Marbet, Puccini.
Biżuteria: Apart, W. Kruk, Yes.
Obuwie: Aldo, Venezia, Deichmann, Kazar, CCC, Quazi, Geox, Office Shoes, Bata, Wojas, Gino Rossi, Zebra, Heavy Duty, Ecco, Sizeer.
Sport: Bergson, Puma , Nike.
Coś dla ducha: Empik, InMedio.
Nowinki techniczne: Media Markt, Germanos, M Punkt, Ramsat, Time Trend, ERA, Vobis. Supermarket: Alma.
Dla dzieci: Smyk, 5 10 15.oraz Galeria Prezentów, Kukartka
Kawiarnie i restauracje: Tchibo, Costa, IQ Coffe, Sushi, Pizza, Dominium, Sphinks, North Fish, Grycan.
a także: Euro Apteka i Vision Express

Danuta Kuleszyńska

Źródło: gazetalubuska.pl

Brak komentarzy: